Aktualności

Wycieczka do biblioteki

Wycieczka do biblioteki

Dobrą okazją do rozwijania zainteresowań książką i wyrabiania motywacji do nauki czytania jest wizyta w bibliotece, którą to grupa Smerfy ma już za sobą. Wycieczka do biblioteki

PRZEDSZKOLIADA

PRZEDSZKOLIADA

Dnia 14.04. 2016r. odbyła się PRZEDSZKOLIADA, w której uczestniczyły dzieci z legnickich przedszkoli. Nasze przedszkole było najliczniej reprezentowane . PRZEDSZKOLIADA

warsztaty scrapbookingu dla rodziców i dzieci z grupy Smerfów i Misii

warsztaty scrapbookingu dla rodziców i dzieci z grupy Smerfów i Misii

Niepowtarzalne kartki zajączkami, motylkami, baziami i życzeniami „Wesołego Alleluja!” warsztaty scrapbookingu dla rodziców i dzieci z grupy Smerfów i Misii

Kontakt

  • Przedszkole Legnica, ul.Gliwicka 19-21
  • Kontakt z właścicielem przedszkola:
    601 580 698
    Kontakt z dyrektorem przedszkola:
    697 661 252

Zajęcia z rytmiki

Rytmika nie jest sztuką, nie jest celem samym w sobie, jest przygotowaniem do wszystkich sztuk, jest wychowaniem. Jest też w pedagogice muzycznej najpełniejszą metodą wychowania przez sztukę, która wpływa na rozwój muzykalności, poczucia rytmu i wrażliwości. Wpływa na rozumienie i umiejętność przeżywania innych dziedzin sztuki, przede wszystkim teatru i sztuk plastycznych.

W ciągu całego roku, w każdej grupie wiekowej będą wprowadzane piosenki tematyczne związane z planem pracy nauczyciela- dostosowane do aktualnej pory roku oraz elementy tańców ludowych i współczesnych. W każdej grupie, wprowadzany jest cykl zajęć umuzykalniających mających na celu kształcenie dyscypliny rytmicznej oraz uwrażliwianie na różne elementy muzyki.

Wybrane treści tematyczne:

  • nauka piosenek „ Wiatr psotnik”, „Poleczka”, „Idzie jesień”, „Grzeczne słówka”, „Nasza Pani”, „Kasztanki”, „Leśna muzyka”, „Idzie Mikołaj”, „Gwiazdka”, nauka kolęd i inne,
  • nauka zabaw tanecznych i tańców „Tańcowała ryba z rakiem”, „Poleczka”, „Dwóm tańczyć się zachciało”, „Krakowiak” i inne,
  • formowanie rzędu, koła, „szachownicy”, szeregu,
  • wprowadzanie określeń związanych z muzyką,
  • ćwiczenia emisyjne i ortofoniczne